Przypis składek przez ZUS w polskiej agencji delegującej opiekunki do Niemiec: 5 kroków ZUS po zakończeniu kontroli

Przypis składek przez ZUS w polskiej agencji delegującej opiekunki do Niemiec: 5 kroków ZUS po zakończeniu kontroli
  1. Po zakończeniu czynności kontrolnych sporządza się Protokół kontroli. Sporządza się go w dwóch egzemplarzach, z których jeden doręcza się kontrolowanemu płatnikowi składek lub osobie upoważnionej do reprezentowania lub prowadzenia jego spraw. Ewentualne zmiany protokołu kontroli dokonuje się przez wydanie aneksu do protokołu kontroli. 
  1. Płatnik składek ma prawo w terminie 14 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli lub aneksu do protokołu kontroli złożyć zastrzeżenia do ich ustaleń, wskazując równocześnie stosowne środki dowodowe. 
  1. Inspektor kontroli Zakładu ma obowiązek rozpatrzyć zgłoszone zastrzeżenia i w razie potrzeby podjąć dodatkowe czynności kontrolne. O sposobie rozpatrzenia zastrzeżeń płatnika składek informuje się na piśmie. 
  1. Jeżeli konieczność korekty danych podanych w imiennym raporcie miesięcznym jest wynikiem stwierdzenia nieprawidłowości przez Zakład w drodze kontroli - imienny raport miesięczny korygujący powinien być złożony nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli albo otrzymania aneksu do protokołu kontroli lub informacji o sposobie rozpatrzenia zastrzeżeń. 
  1. jeśli płatnik we wskazanym wyżej terminie 30 dni nie złoży odpowiednich korekt dokumentów rozliczeniowych, ZUS wszczyna postępowanie mające na celu wydanie decyzji. Protokół kontroli stanowi bowiem podstawę do wydania decyzji administracyjnych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. 

Od decyzji składkowej wydanej przez ZUS spółce przysługuje prawo do wniesienia odwołania do właściwego Sądu Okręgowego. 

Kluczową kwestią jest przygotowanie właściwej strategii w każdym postepowaniu kontrolnym. Najskuteczniejsza metoda to skorzystanie z profesjonalnej pomocy oraz posiadanie sprawdzonej w wielu postępowaniach dokumentacji dla opiekunów.

Jeżeli macie Państwo więcej pytań n/t świadczenia usług opiekuńczych w Niemczech i delegowania opiekunów do Niemiec w sposób poprawny, legalny i jednocześnie zyskowny oraz skalowalny, zapraszamy na wewnętrzne szkolenie. 

Poprowadzi je dla Państwa Tomasz Major, twórca Kancelarii Brighton&Wood i ELYSIUM. Tomasz Major od ponad 25 lat wspiera polskie firmy delegujące opiekunów do Niemiec; to od wielu lat strategiczny doradca pierwszych, legalnie działających, aktualnie największych i najlepiej zarabiających firm kierujących opiekunki do Niemiec. W ostatnich kilkunastu latach z jego pomocą, bazując na jego modelach delegowania, dokumentacji i strategiach kilku przedsiębiorców urosło od zera (start-up) do lidera rynku opieki domowej w Niemczech. Tomasz Major jest autorem ponad 300 publikacji książkowych i artykułów poświęconych opiece domowej w Europie. Jest też jedynym europejskim Global Speaker, prezentującym inwestorom z całego świata europejski rynek opieki domowej: Global Speakers Bureau: Motivational, Keynoteand Public Speakers.

Kancelaria Brighton&Wood i ELYSIUM obsługują na stałe najbardziej dynamicznie rozwijające się polskie agencje opieki; to elitarna grupa kilkudziesięciu firm świadczących usługi opieki domowej w Niemczech oraz kilkanaście wiodących firm pośredniczących w pozyskiwaniu kontraktów (rodzin) w Niemczech. 

Kancelaria Brighton&Wood, ELYSIUM i Global Employment stworzyły dla firm delegujących opiekunów do Niemiec unikalny system kompleksowego wsparcia: www.Elysium-Europe.eu/opieka 

Brighton&Wood | ELYSIUM:

  • 25 lat skutecznej obsługi firm delegujących
  • ponad 1000 firm delegujących konsultowanych i obsługiwanych na stałe w ostatnich 25 latach
  • ponad 10.000 spraw sądowych z ZUS prowadzonych w ostatnich 25 latach przez prawników procesowych Brighton&Wood (adwokatów i radców prawnych)
  • ponad 40.000 pracowników i zleceniobiorców delegowanych w każdym roku przez firmy konsultowane i obsługiwane przez Brighton&Wood | ELYSIUM
  • w branży opieki domowej w Niemczech, na przestrzeni ostatnich 20 lat, wszyscy liderzy rynku byli i są obsługiwani na stałe przez Brighton&Wood
  • kontakt: www.BrightonWood.com i www.Elysium-Europe.eu/opieka

W postępowaniach kontrolnych prowadzonych przez ZUS, w sporach z niemiecką administracją oraz z opiekunkami polskie agencje opieki reprezentowane są przez doświadczony zespół prawników Brighton&Wood wspierany przez wyspecjalizowany w postępowaniach kontrolnych i sądowych dział kadr i płac ELYSIUM. W przypadku wydania przez ZUS decyzji niesatysfakcjonującej płatnika, ale też w przypadku spraw sądowych wytoczonych przez opiekunki prawnicy procesowi (adwokaci i radcowie prawni), mający wieloletnie doświadczenie w sprawach kasacyjnych przeciwko ZUS przed Sądem Najwyższym prowadzą w imieniu polskiej agencji opieki całe postępowanie, mając na względzie w szczególności zagadnienia związane z odpowiedzialnością zarządu. 

Kancelaria Brighton&Woodoraz ELYSIUM sporządzają dla firm delegujących opiekunki do Niemiec struktury w pełni legalne, zyskowne i bezpieczne dla właścicieli oraz osób pełniących kluczowe funkcje w spółkach delegujących. Dokumentacja przygotowywana przez Brighton&Wood oraz ELYSIUM zapewnia firmom opiekuńczym wysokie zyski oraz bezpieczeństwo prawne. 

Do grona stałych klientów Brighton&Wood i ELYSIUM trafiają wyłącznie firmy rekomendowane przez Tomasza Majora.

Kontakt ws. wewnętrznego szkolenia z Tomaszem Majorem:
https://elysium-europe.eu/form

 

Wewnętrzne szkolenia odbywają się w biurach Brighton&Wood oraz ELYSIUM w:
Warszawie, Opolu, Krakowie, na Mazurskim Lotnisku Radzieje (summer office) oraz w zagranicznych biurach w Berlinie (D) i Nicei (F)
Biura | Brighton&Wood |European Employment Lawyers & Advisors (brightonwood.com)

 

 

Seminarium dla Praktyków
Kraków | Warszawa | Gdańsk | Opole

O terminach seminarium dla Praktyków informujemy 4 tygodnie przed wydarzeniem

Seminaria Online
Delegowanie dla Praktyków w każdy wtorek od 10.00 - 12.00