zapowiedź nowych przepisów w Niemczech dla branży opieki domowej

Data

Niemiecka koalicja tworząca nowy rząd federalny zapowiedziała w ostatnich dniach listopada uchwalenie reformy systemu wsparcia dla rodzin korzystających z opieki i pomocy domowej. Planuje się wprowadzić dodatek finansowany z środków publicznych w postaci systemu bonów. Państwo chce pokryć 40 proc. kosztów, maksymalnie jednak 2.000,00 euro rocznie.

Dopłaty mają być wypłacane od 2023 roku, początkowo dla rodzin z dziećmi, osób samotnie wychowujących dzieci oraz osób opiekujących się krewnymi w domu.

Rozliczenia mają być regulowane za pomocą aplikacji, poprzez którą certyfikowane firmy będą mogły oferować swoje usługi. Rodzina rezerwować ma usługę przez aplikację i wprowadzać do niej kod vouchera przesłany przez państwo.

Celem reformy jest wsparcie legalnego zatrudnienia w branży pomocy domowej i opieki.

Jednocześnie niemieckie i niektóre polskie stowarzyszenia zrzeszające agencje opieki lobbują za wprowadzeniem w Niemczech tzw. systemu austriackiego, w którym polskie agencje opieki zdegradowane zostaną do roli agencji rekrutacyjnych.

Kancelaria Brighton&Wood uczestniczy od wielu lat w procesie legislacyjnym w Niemczech. Dzięki silnym partnerom w postaci wiodących zrzeszeń niemieckiego biznesu oraz osobistym kontaktom szefa kancelarii Tomasza Majora, udaje się od wielu lat skutecznie torpedować wszelkie próby wprowadzania w niemieckim prawie niekorzystnych dla polskich firm regulacji dotyczących branży opieki domowej. W nadchodzących miesiącach spodziewamy się aktywności niemieckiego prawodawcy w tym zakresie.

Szanowni Państwo, firmom delegującym opiekunów rekomendujemy już od 2015 zakładanie w Niemczech spółek. Będą one przydatne do skorzystania z nowego systemu wsparcia dla rodzin korzystających z opieki i pomocy domowej.

Biuro GlobalEmployment.eu (www.GlobalEmployment.eu) w Berlinie to marka Brighton&Wood; mieści się w stylowej willi z początku XXI w prestiżowej dzielnicy Berlina:

GlobalEmployment.eu funkcjonuje już od 2015 r. i

  1. zakłada w Berline spółki dla klientów obsługiwanych przez Brighton&Wood i ELYSIUM,
  2. świadczy w Berlinie pełną obsługę administracyjną dla tych spółek (na takich samych warunkach jak w Warszawie i Opolu),

W sprawie zapowiedzianej reformy prosimy o kontakt z Brighton&Wood (www.BrightonWood.com) lub bezpośrednio z GlobalEmployment.eu (www.GlobalEmployment.eu).

Chętnie i niebiurokratycznie pomożemy Państwu w założeniu spółki, w zorganizowaniu jej siedziby, założeniu konta bankowego i dokonaniu wszelkich innych czynności. Współpracujące z nami biuro rachunkowe poprowadzi Waszą księgowość oraz jeżeli będzie trzeba także kadry i płace.

Serdecznie zapraszamy na ostatnie w 2022 roku seminarium online poświęcone delegowaniu opiekunów do Niemiec.

Seminarium Online „zapowiedź nowych przepisów w Niemczech dla branży opieki domowej”.

14.12.2021 10.00-12.00

zapowiedź nowych przepisów w Niemczech dla branży opieki domowej

Formularz zgłoszenia

Referenci:

Beata Pawłowska, Brighton&Wood European Employment Lawyers & Advisors, www.BrightonWood.com/ ELYSIUM – Nowoczesne kadry, płace i księgowość dla firm delegujących za granicę, www.Elysium-Europe.eu

Tomasz Major, Brighton&Wood European Employment Lawyers & Advisors, www.BrightonWood.com

Kancelaria Brighton&Wood oraz ELYSIUM Kadry i płace dla firm delegujących obsługują od ponad 20 lat polskie firmy działające na rynkach europejskich. Biuro www.GlobalEmplotment.eu w Berlinie zapewnia niemieckim pośrednikom firmom pełną asystę na terenie Niemiec. Dokumentacja kadrowa oraz płacowa przygotowywana przez ELYSIUM i Brighton&Wood zapewnia bezpieczeństwo prawne i podatkowe polskim firmom.

Tomasz Major to „protoplasta” i „guru” branży, twórca pierwszych, legalnie działających, aktualnie największych i najlepiej zarabiających firm kierujących opiekunki do Niemiec. Kierowana przez Tomasza Majora Kancelaria Brighton&Wood obsługuje aktualnie kilkadziesiąt firm świadczących usługi opieki domowej w Niemczech i kilkanaście firm pośredniczących w pozyskiwaniu kontraktów (rodzin) w Niemczech. „Nikt nie zna się lepiej, niż Major na delegowaniu pracowników w Unii Europejskiej” – pisał w 2011 roku opiniotwórczy niemiecki tygodnik „Wirtschaftswoche”. W branży opieki Tomasz Major słynie nie tylko ze skutecznej obsługi firm, ale także z przepełnionych szczerością i realizmem ocen rynku. To on po raz pierwszy odważył się spojrzeć branży w oczy i wypowiedział głośne wśród firm i opiekunek „Siedem Grzechów Głównych delegowania opiekunek do Niemiec”. 

  1. Stała obsługa i konsultacje w Brighton&Wood European Employment Lawyers & Advisors: www.BrightonWood.com
  2. Nowoczesna Obsługa kadrowa, płacowa i księgowa firm delgujących: www.Elysium-Europe.eu
  3. Publikacje książkowe dla firm delegujących (bezpłatmne dla firm konsultowanych i obsługiwanych przez www.BrightonWood.com oraz www.Elysium-Europe.eu: Książki n/t delegowania | Delegowanie.pl

Zapraszamy do udziału formularz zgłoszenia

Kontakt: http://delegowanie.pl/obsluga-firm-delegujacych

Kontakt: www.BrightonWood.com i www.Elysium-Europe.eu

Sekcja Opieki działająca przy IPP jest największą organizacją wspierającą polskie firmy delegujące opiekunki do Niemiec: InstytutOpieki.eu | Dbamy o najwyższe standardy opieki w UE

Ze wsparcia IPP korzysta co roku ponad 2100 firm zajmujących się transgranicznym i nowoczesnym zatrudnieniem, w tym ponad 300 agencji opieki.

Przystąp do IPP, korzystaj z bezpłatnych publikacji oraz uczestnicz w bezpłatnych spotkaniach n/t delegowania opiekunów do Niemiec: Zostań Członkiem IPP Delegowanie | Delegowanie.pl

Na profilu Facebook Legalna Opieka w Niemczech | Facebook umieszczane są aktualne informacje n/t legalnego i zyskownego delegowania opiekunów do Niemiec.

Formularz zgłoszenia

Konferencje Online Delegowanie 

Ze względu na praktyczny charakter spotkań liczba uczestników Konferencji Online została ściśle ograniczona do 50 uczestników. Miejsca gwarantowane dla członków IPP są dostępne dla firm, które zgłoszą się w ciągu 3 dni od ukazania się niniejszego zaproszenia. O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń. Z uwagi na praktyczny i techniczny charakter spotkania oraz na ograniczoną liczbę miejsc prosimy przedstawicieli instytucji państwowych, samorządowych, uczelni, organizacji pracodawców, a także kancelarii prawnych i podatkowych o niezgłaszanie się na Konferencję. Adwokatów, radców prawnych i doradców podatkowych zapraszamy na specjalistyczne szkolenia dedykowane dla wolnych zawodów.

Dostępne webinary
Termin
Uczestnicy
Dane do Faktury Vat
Chcę otrzymać fakturę proforma
Dane do kontaktu
Firma Członkowska IPP/EEEV

Zgłoszenie: Przyjęcie zgłoszenia następuje z chwilą otrzymania przez nas wypełnionego formularza z numerem NIP oraz danymi personalnymi uczestnika szkolenia. Jest to równoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy EUROPA CROSS BORDER SERVICES LTD. SPÓŁKA KOMANDYTOWA a Państwa firmą, a także oznacza akceptację przedstawionych warunków uczestnictwa w szkoleniu.

Potwierdzenie: Potwierdzenia zawierające informację o miejscu szkolenia, harmonogram zajęć i - w przypadku niektórych szkoleń - materiały przygotowawcze, wysyłamy do uczestników szkolenia najpóźniej na 3 dni przed jego rozpoczęciem, na adres mailowy. Jeżeli potwierdzenie ma zostać przesłane do innej niż podana jako uczestnik szkolenia osoby, prosimy zaznaczyć ten fakt w zgłoszeniu.

Wpłata: Prosimy o dokonanie wpłaty na 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia na konto:

Rezygnacja: 7 dni przed datą seminarium bez dodatkowych kosztów.

Ceny obowiązujące na spotkania/moduły:

- 299 EUR/os. + 23% VAT (367,77 EUR) 

Numer rachunku bankowego organizatora: EUROPA CROSS BORDER SERVICES LTD. SPÓŁKA KOMANDYTOWA, ul. Poznańska 21/48, 00-685 Warszawa
nr rachunku bankowego: 43 1090 1056 0000 0001 3106 6447
Rezygnacja na 7 dni przed datą seminarium bez dodatkowych kosztów.

Potwierdzenie przelewu (w tytule przelewu data i tytuł szkolenia) prosimy przesłać mailem: 
seminaria@delegowanie.pl 
 

zgoda
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest EUROPA CROSS BORDER SERVICES LTD. SPÓŁKA KOMANDYTOWA z siedzibą 00-685 Warszawa, ulica Poznańska 21 lok 48.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych jest EUROPA CROSS BORDER SERVICES LTD. SPÓŁKA KOMANDYTOWA z siedzibą 00-685 Warszawa ulica Poznańska 21 lok. 48.